Publicador de continguts


Surt a licitació el projecte de corredors verds que uniran la Platja de Palma i el Pla de Sant Jordi


14 de febrer de 2023

Hila: "Aquest és un projecte humil i transformador que permet superar una barrera com és l'autopista i retorna el dret dels residents a poder anar fins a la seva platja a peu des del Pla de Sant Jordi"

Es destinen 910.000 euros a la primera fase d'aquest projecte de sendes per a vianants que connecta la Platja de Palma amb el Pil.larí

És un projecte que suma un quilòmetre d'intervenció, incorpora set àrees de descans a aquest tram amb bancs, fonts, enllumenat led autònom i vegetació

Palma, 14 de febrer de 2023.- El batle de Palma, Jose Hila, juntament amb la tinenta de batle d'Infraestructures i Accessibilitat, Angélica Pastor, i el regidor del Districte Platja de Palma i Pla de Sant Jordi, Jordi Vilà, juntament amb el coordinador general de l'Àrea, Luis Sureda, i l'autor del projecte, Pedro Cabrer, han explicat el projecte d'execució dels corredors verds que permetran connectar la Platja de Palma i el Pla de Sant Jordi (fase 1) i que aquesta setmana s'aprova a Junta de Govern.

Hila ha explicat que aquest projecte és una "proposta humil i transformadora que permet superar una barrera que al seu dia va ser l'autopista, que va impedir als residents del Pla de Sant Jordi anar a peu a la seva platja. Quan es va construir l'autopista només podien anar-hi amb cotxe i ara els retornam aquesta possibilitat que és anar a peu, amb bici o amb qualsevol altre mitjà de transport sostenible fins a la Platja de Palma", ha dit.

Pastor, per la seva banda, ha agraït la col.laboració amb el Consell de Mallorca i la bona coordinació amb totes les administracions públiques, que ha permès que aquest projecte vegi la llum. "És el primer tram de tot un projecte de corredors verds que resol l'encreuament amb l'autopista, suma un quilòmetre d'intervenció, incorpora set àrees de descans a aquest tram amb bancs, fonts i enllumenat led autònom mitjançant plaques solars, a més de vegetació que farà que sigui un tram menys dur, amb 70 arbres nous i un mur de pedra que delimitarà la part privada i la part pública", ha dit Pastor, que ha recordat que amb aquest tram s'arribarà fins al Pil.larí.

Vilà, per la seva banda, ha agraït el diàleg amb el Districte Platja de Palma i Pla de Sant Jordi que s'inicià l'any 2020 i la bona predisposició i l'entesa que s'ha mostrat amb les entitats.

Aquest projecte, que està integrat per diferents fases i que suposa una inversió de 910.000 euros, respon a una petició històrica dels veïns de Sant Jordi i aprofita el tram de camins i carreteres ja existents per a connectar diferents nuclis com les Cadenes, el Pil.larí, l'Aranjassa i Sant Jordi amb una via ciclista/pedestre accessible cap a la Platja de Palma.

Aquesta intervenció disposa d'una subvenció de 600.000 euros procedent d'una subvenció de la secretaria d'Estat de Turisme del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme (mitjançant el Reial decret llei 12/2019, de mesures urgents per a pal.liar els efectes de l'obertura de procediments per insolvència de Thomas Cook).

A més, disposa d'un finançament de 110.000 euros procedents de la Llei de capitalitat i l'Ajuntament n'hi aporta 200.000.

Àmbit d'actuació

Aquesta primera fase connectarà el Pil.larí amb la Platja de Palma a través d'una senda de 750 metres lineals paral.lela al camí de les Meravelles, que discorre per l'espai de protecció de carreteres del Consell, amb prioritat per a vianants.

El corredor verd comença prop de l'encreuament del camí d'en Palmer i va fins al nucli urbà del Pil.larí. Resol l'encreuament amb la sortida 11 de la Ma-19 recuperant l'antiga connexió amb el carrer del Violer, on es redistribueixen els carrils del pont del camí de les Meravelles amb l'entrada 11 a la Ma-19, i connecta amb el camí de Muntanya al Pil.larí i el carrer de Baltasar Moyà.

Característiques del corredor verd

  • Disseny universal i accessible pel que fa al paviment, mobiliari urbà i enllumenat.
  • Plataforma per a vianants de 4 metres d'amplada que s'anirà adaptant als terrenys disponibles.
  • Construcció d'un mur de pedra de 40 centímetres d'amplada i 80 centímetres d'alçada. En els trams en què sigui necessari delimitar aquest corredor amb les propietats confrontants, a més, s'instal.larà una tanca amb posts de fusta i reixa cinegètica.
  • Enllumenat: es dotarà d'enllumenat led autònom, amb captadors fotovoltaics, sense alimentació mitjançant la xarxa elèctrica.
  • Mobiliari: es dotarà aquest recorregut de 7 àrees de descans que s'han disposat en aquells punts on ha estat possible eixamplar la plataforma. Les àrees de descans estan equipades amb bancs de fusta i papereres. Al llarg del recorregut s'instal.larà una font d'aigua potable.
  • Reforma de la parada de bus 397, Can Rubert, de les línies 31 i 32, situada al camí de les Meravelles.
  • Plantacions: el projecte preveu la sembra d'uns 70 arbres al llarg d'aquest traçat per a dotar aquest espai de més ombres repartits en 6 àrees de plantació que combinen amb espècies arbustives locals adaptades a l'entorn, per a millorar l'adaptació al medi.

Terminis

El projecte executiu s'aprovarà aquesta setmana a Junta de Govern i ara s'iniciarà la fase de licitació. La previsió és que les obres, que tenen un termini aproximat de cinc mesos, puguin estar enllestides a finals d'any.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023